زنان ایرانی مسلمان

مطالب مفید برای زنان ایرانی

زنان ایرانی مسلمان

مطالب مفید برای زنان ایرانی

چه خبر از زنان مسلمان در اروپا
















شیعه نیوز:


انتخاب اولین زن مسلمان باحجاب به عنوان شهردار در اروپا

اوباما از زنان مسلمان شرکت کننده در المپیاد لندن قدردانی کرد

زنان باحجاب انگلیسی تکواندو می آموزند

دادگاه های ایتالیا به زنان مسلمان اجازه استفاده از حجاب در دادگستری ها داد

زن مسلمان باحجاب ترکی ، مهندس ناظر بر ساخت بزرگ ترین استادیوم ورزشی استکهلم


انتخاب اولین زن مسلمان باحجاب به عنوان شهردار در اروپا

« عمره بابیچ» اولین زن مسلمانی بود که به عنوان شهردار یکی از شهرهای اروپایی واقع در بوسنی و هرزگوین انتخاب شد انتخاب وی نشان داد که زن مسلمان می تواند با حجاب خود اسوه ای برای تمام زنان اعم از مسلمان و غیرمسلمان باشد.

عمره خاطر نشان کرد: از آن جا که شهروندان در مورد انتخاب من با روشن فکری فراوانی برخورد کردند،  این انتخاب یک پیروزی بزرگ برای دموکراسی محسوب می شود. آنها در وهله اول مرا به عنوان یک زن و در مراحل بعدی به عنوان یک مسلمان و باحجاب برگزیدند.

وی با تاکید بر این که انتخاب یک زن مسلمان به عنوان شهردار در بوسنی اسوه ای برای تمام اروپا محسوب خواهد شد خاطر نشان کرد: اسلام در تمام برخوردهایش با زن با روشنی کامل برخورد کرده و به آن جایگاه ویژه ای داده است.

اوباما از زنان مسلمان شرکت کننده در المپیاد لندن قدردانی کرد

ریاست جمهوری آمریکا «باراک اوباما» با حضور در مراسم افطاری بازیکنان مسلمان شرکت کننده در المیپک سال 2012 که در کاخ سفید برگزار شد، از شرکت و حضور فعال زنان مسلمان برای اولین بار در بازی های المپیک لندن قدردانی کرد.

اوباما با اشاره به این اکثر بازیکنان آمریکایی شرکت کننده در المپیک زنان هستند، تاکید کرد این اولین بار در تاریخ تمام الپیک است که همراه با هر گروه ورزشی مسلمانی، زنی نیز حضور دارد.

زنان باحجاب انگلیسی تکواندو می آموزند

اتحادیه خیریه زنان انگلیسی «the One True Voice» تصمیم گرفت از قهرمان زن تکواندوی انگلستان برای آموزش های ویژه تکواندو برای زنان مسلمان و به خصوص زنان باحجاب استفاده کند تا به این شکل بتوانند با هر نوع تعرض نژادپرستانه ای علیه زنان باحجاب مسلمان برخورد کرده و از خود دفاع کنند.

دلیل چند حرکتی، مورد تعرض قرار گرفتن بسیاری از زنان در معرض فشارهای ارازل و اوباش بود که اغلب اوقات در خیابان ها حجاب را به زور از سر زنان در می آورند.

دادگاه های ایتالیا به زنان مسلمان اجازه استفاده از حجاب در دادگستری ها داد

شورای قضایی عالی ایتالیا در فوریه سال 2012 به زنان مسلمان اجازه داد که در محیط دادگستری ها از حجاب استفاده کنند، در حالی که تا قبل از این زنان حق نداشتند با حجاب وارد دادگاه ها شوند. این تصمیم که در مجلس این کشور به رای گیری گذاشته شد با 19 رای موافق و 4 رای ممتنع تصویب شد و گویای آن بود که «استفاده زنان مسلمان از حجاب در دادگاه ها تا زمانی که به نظام دادگاه ها لطمه ای وارد نسازد، یک حق مسلم برای زنان مسلمان محسوب می شود و نمونه ای احترام به آزادی ادیان است» برای تایید این قانون از ماده 19 قانون اساسی ایتالیا که دال بر احترام به آزادی دینی بود استفاده شده است.

زن مسلمان باحجاب ترکی ، مهندس ناظر بر ساخت بزرگ ترین استادیوم ورزشی استکهلم

«یلدا اوجان» زن مسلمان 25 ساله ترکی که در کودکی از قونیه مهاجرت کرده و اکنون در استکهلم سوئد زندگی می کند در سال 2009 از دانشگاه فارغ التحصیل شد و به عنوان مهندس در شرکت PEAB بزرگ ترین شرکت ساختمانی سوئد فعالیت می کند.

وی طی قراردادی به عنوان مهندس ناظر ساخت بزرگ ترین استادیوم استکهلم انتخاب شد  که برای 40 هزار نفر ظرفیت خواهد داشت.

بر اساس گزارش پایگاه الولا، انتخاب اوجان به عنوان مهندس ناظر بازتاب وسیعی در رسانه های گروهی داشت . وی تاکید کرد که تاکنون در جامعه سوئد و در محیط کاری به دلیل مسلمان بودن و حجاب در برابر هیچ نوع تعرضی قرار نگرفته است و برعکس همیشه به دلیل موفقیت در  کارهایش اعتبار زیادی  برای شرکت کسب کرده است.

موفقیت های از این دست در طول سال گذشته نصیب زنان باحجاب بسیاری در جامعه اروپا شد، موفقیت ها و فرصت هایی که شاید یک زن مسلمان در کشوری همچون عربستان یا برخی دیگر از کشورهای عربی نتواند به آنها برسد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد